T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KARŞIYAKA - Karşıyaka Cihat Kora Anadolu Lisesi

ERASMUS - Thinking Otherwise

Okulumuzun Ulusal Ajansın 2018 teklif çağrısı döneminde ortak olarak başvurduğu 2. Erasmus+ projemiz "Thinking Otherwise" kabul edildi ve 1 Aralık 2018´den itibaren başladı. Proje süresi 27 ay ve bitiş tarihi 28 Şubat 2021 dir. Projemiz bir önceki "In Others´ Shoes" isimli projenin devamı niteliğinde planlanmıştır.

Proje koordinatörü Global Education Derby,İngiltere ve diğer ortaklar ,

·         Dr.-Jaufmann Mittelschule Bobingen, Almanya,

·         Polva Gümnaasium, Estonya,

·         Drustvo Bodi svetloba , Slovenya

Geçtiğimiz on yılda, Avrupa Birliği ülkelerine göçün, çoğunlukla ana akım Avrupa toplumlarından toplumsal gerilimlerde ortaya çıkan bir büyüme ile birlikte çok farklı kültürel normlara sahip toplulukları içerdiği görülmüştür. Bu bağlamda, sık sık açık yabancı düşmanlığına varan bazı kamuoyu kesimleri arasında göç konusundaki olumsuz algılarla nitelenmektedir.

Sosyal medya gittikçe artan bir şekilde bu bölücü ve aşırı göçmen karşıtı ve örtüşmeyen Müslüman karşıtı mesajları gençlere yaymak için bir kanal haline gelmeye başlıyor. Son bir Eğitim Enstitüsü raporu (Avrupa´da Küresel Vatandaşlık ve Gençlerin Katılımı, 2016), son on yılda Avrupa genelinde vatandaşlık politikalarının siyasi kurumlara (oylama yoluyla) veya gönüllülük gibi alanlarda daha fazla katılım üzerinde odaklanma eğiliminde olduğunu belirtti. Bu, gençlerin ilk bakışta görüşlerini nasıl oluşturduğunu ve daha sonra "bugün öncelikle sosyal medya kullanımı yoluyla olan" politik ve sosyal meselelere aktif olarak katıldığını görmezden geliyor.

Facebook, Google ve Twitter gibi sağlayıcıları içeren teknolojik çözümlerin tamamen etkili olma olasılığı düşüktür ve bir şekilde, büyük şirketler neyin doğru ya da kabul edilebilir olduğunu belirlemek için bırakılmamalıdır. Okulların burada kilit bir rolü var.

Ulusal Okuryazarlık Vakfının "sahte haberler" fenomenine (Ağustos 2017) dair bir rapor, "Okulların çocukları ve gençleri çevrimiçi bilgi ve haber ararken gerçekleri etkili bir şekilde ayırt etmeleri konusunda desteklemede hayati önem taşıdığı" ve "öğretmen eğitiminin eleştirel okuryazarlığı arttırma planlarının başarısının merkezi olduğu sonucuna varıldı."

Projemiz, 14-19 yaşındaki çocuklara, toplumları yayma ve bölüşmenin yanı sıra kişisel ve sosyal gelişimlerinin daha geniş alanlarına katkıda bulunmalarına yardımcı olacak eleştirel okuryazarlık ve akran eğitimi becerileri kazandırmayı amaçlayan bu duruma cevap veriyor.

Bu amaçla proje çalışma planlaması için ilk ulusötesi toplantı 11 Mart 2019´da Polva Estonya´da yapılacak.

 

Erasmus Projesi Thinking OtherWise Proje Eğitim Toplantısı

 

Thınkıng Otherwıse projemizin başlangıç ve eğitim ziyareti 10-15 Mart 2019´da proje ortaklarından Estonya´da Polva Gümnaasium´da gerçekleşti. Toplantıya okulumuzdan proje irtibat kişisi B. Işıl Özer ve Sibel Altunyürek katıldı. Ziyaret süresince yeni projenin işleyişi ve diğer ziyaretlerin yer ve zamanlarıyla ilgili düzenlemeler yapıldı. Etkinlik  örnekleri uygulandı. Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Okuryazarlık eğitimleri verildi. Kültürel geziler ve okul ziyaretleri yapıldı, iyi uygulama örnekleri gözlendi.

07-05-201907-05-201907-05-201907-05-201907-05-201907-05-201907-05-201907-05-2019

 

 

 

Thinking Otherwise Projesi Eğitim Toplantısı İngiltere'de Gerçekleşti

Projemizin bu yılki ilk eğitim toplantısı proje koordinatörü olan Global Education Derby'nin ev sahipliğinde Derby İngiltere'de gerçekleşti. 7-11 Ekim 2019'daki eğitim etkinliklerine okul müdürümüz Süleyman Yetişken, proje koordinatörü B. Işıl Özer ve Sibel Altunyürek katıldı.

Bir önceki "In Others' Shoes" Erasmus+ projesinde Çocuk Felsefesi 1. Seviye eğitimi alan öğretmenlerimiz bu etkinlik süresince "Çocuk Felsefesi 2. Seviye eğitimini aldı. Almanya,Slovenya ve Estonya'dan gelen öğretmenlerle yoğun bir çalışma programı içinde gerçekleşen etkinlik hem çok verimli hem de eğlenceli geçti. Önceki projeden beri uyumlu bir işbirliği ve anlayış içinde çalışan ekip bu toplantıdan da etkili çocuk felsefesi eğitimi ve güzel anılarla döndü. 

Bir sonraki proje toplantısı 29 Mart-1 Nisan 2019 tarihleri arasında okulumuzda gerçekleşeceği için ayrıca büyük bir gurur ve heyecan duyduğumuzu belirtmek isteriz.

17-10-201917-10-201917-10-201917-10-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.02.2019 - Güncelleme: 17.10.2019 12:56 - Görüntülenme: 1993
  Beğen | 0  kişi beğendi